Artikel

Teylingse initiatiefgroep aan de slag met oprichten energiecoöperatie

Teylingse initiatiefgroep aan de slag met oprichten energiecoöperatie

Op donderdag 14 november 2019 kwamen 14 belangstellende inwoners uit Teylingen bij elkaar om te praten over de oprichting van een lokale energiecoöperatie. Een lokale energiecoöperatie biedt aan inwoners en bedrijven de mogelijkheid om samen te werken aan lokale energieopwekking.

De gemeente nam het initiatief om diverse inwoners die zich onafhankelijk van elkaar bij de gemeente hadden gemeld, met elkaar in contact te brengen. En ook naar aanleiding van een oproep in de krant hadden zich enkele inwoners gemeld.

Energiecoöperatie

Tijdens de bijeenkomst ontvingen de aanwezigen meer informatie over hoe een energiecoöperatie in elkaar kan zitten, en wat er bij komt kijken om een coöperatie op te richten. Zij konden ook direct vragen stellen, bijvoorbeeld over de mogelijkheden voor huurders om deel te nemen, of hoe appartement eigenaren hier bij betrokken kunnen zijn.

De bijeenkomst krijgt een concreet vervolg. Ter plekke zijn afspraken gemaakt om met een Teylingse initiatiefgroep aan de gang te gaan om tot de oprichting en realisatie van een lokale, stroom producerende energiecoöperatie te komen.

Ook leuk om te lezen

Kinderen vieren Boomfeestdag in Hillegom, Lisse en Teylingen
Artikel
Er werd flink geschept, getimmerd en natuurlijk ook gepraat over waarom bomen zo belangrijk zijn. 
Zonne-borrel wijkvereniging VEMS in teken van verduurzamen
Artikel
De jaarlijkse zonne-borrel staat bij de VEMS in het teken van het verduurzamen van huizen.
Samen in gesprek met de Klimaatcoaches
Artikel
Door samen het gesprek aan te gaan en je verder te verdiepen in de invloed die je kunt hebben, kom je al een heel eind!
Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u door naar het cookie statement en het privacy statement.
 Cookies NIET accepteren