Artikel

CO₂‑Prestatieladder Teylingen weer een stap verder

24-4-2026
CO₂‑Prestatieladder  Teylingen weer een stap verder

Goed nieuws! De audit van de CO₂‑Prestatieladder over 2024 is succesvol afgerond. Gemeente Teylingen heeft het certificaat behaald.

Het betekent dat ze het energieverbruik en de CO₂‑uitstoot goed in beeld hebben en dit stap voor stap omlaag brengen. Ze werken daarbij vooral aan:

  • gebouwen (verwarming, koeling, apparaten),
  • wagens en materieel,
  • verlichting,
  • gemalen en riolen,
  • én reisgedrag.

Dit certificaat laat zien dat de organisatie serieus en structureel werkt aan energiebesparing en verduurzaming. Het is geen papieren vinkje, maar een praktische manier om bewuster te werken en te verbeteren.

Binnenkort start Gemeente Teylingen met certificering voor 2025. Dat betekent: Meer inzicht, gerichte energiereducties en duidelijk communiceren over de voortgang.

Dit is iets van ons allemaal. Iedereen kan bijdragen. Heb je ideeën of zie je een kans om energie te besparen? Laat het vooral weten! Lees hier het uitgebreide CO2 jaarverslag gemeente Teylingen 2024

Op de foto bedankt wethouder Frans Nederstigt de initiatiefnemer Bart de Jong voor het burgerinitiatief dat hij destijds nam om als gemeente meer inzicht te krijgen in de eigen uitstoot.

Ook leuk om te lezen

Actie Fairtrade Teylingen: Win een duurzame spijkerbroek
Artikel
Van 24 oktober tot 1 november is het weer landelijke Fairtrade week met dit keer het thema kleding, je kunt winnen met je oude spijkerbroek!
Klimaatburgemeester Lisse: De maand van de inspiratie!
Interview
Blog van de klimaatburgemeester: "De maand maart stond voor mij in het teken van inspireren."
Interessante eerste Duurzaamheidsmarkt Hillegom
Video
Zaterdag 2 november vond de eerste Duurzaamheidsmarkt van Hillegom plaats.
Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u door naar het cookie statement en het privacy statement.
 Cookies NIET accepteren