Artikel

Veelgestelde vragen over de voucheractie

Veelgestelde vragen over de voucheractie

In dit artikel vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen over de voucheractie van de Regeling Reductie Energiegebruik (RRE).

1. Wat houdt de Regeling Reductie Energiegebruik (RRE) precies in?

De Regeling Reductie Energiegebruik (RRE) is in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties opgezet. Met de RRE zetten gemeenten projecten op om huiseigenaren te stimuleren tot kleine energiebesparende maatregelen in huis. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om het inregelen van de cv-installatie, het aanbrengen van radiatorfolie en tochtstrips of het plaatsen van led-lampen. Daarnaast gebruiken gemeenten de regeling om advies te geven aan huiseigenaren over energiebesparende maatregelen, zoals dak-, raam- of gevelisolatie. Gemeenten konden in 2019 een aanvraag indienen met een plan voor de uitvoering. Hillegom, Lisse, Teylingen, Katwijk en Noordwijk hebben deze subsidie gekregen, waardoor we woningeigenaren financieel kunnen helpen met energiebesparende maatregelen. 

2. Voor wie is deze actie? 

Voor particuliere woningeigenaren die energiebesparende maatregelen willen nemen. 

3. Ik ben huurder, helpt de gemeente mij ook met energiebesparing?

De gemeenten Hillegom, Lisse en Teylingen voorzien huurders op een andere manier van ondersteuning met betrekking tot energiebesparing. Meer informatie hierover volgt. 

4. Wanneer start de Regeling Reductie Energiegebruik voucher actie?

In verband met de maatregelen om de verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan hebben Hillegom, Lisse, Katwijk, Noordwijk en Teylingen besloten om de voucheractie later op te starten. De brieven worden eind juni 2020 bezorgd. 

5. Hoe werkt het met de code en de vouchers?

Particuliere woningeigenaren met een grondgebonden woning hebben een brief van de gemeente ontvangen met daarin een unieke vouchercode, ter waarde van €70,-. Voor dit bedrag kun je kleine energiebesparende maatregelen aanschaffen, waarna je met de kassabon of factuur de voucherwaarde terug kunt vragen. Dit gebeurt via deze website van onze partner Winst uit je woning. Kijk hier voor meer informatie over deze actie. 

6. Ik heb helemaal geen brief ontvangen?

Als je particulier woningeigenaar van een grondgebonden woning bent, kun je contact opnemen met de Servicedesk van Winst uit je woning. Winst uit je woning is tijdens kantooruren van 08.30 uur tot 17.30 uur te bereiken op 023 583 6936 of per e-mail via info@winstuitjewoning.nl.

Als je lid bent van een VVE dan volgt er begin juli een brief over de actie. 

De gemeenten Hillegom, Lisse en Teylingen voorzien huurders op een andere manier van ondersteuning met betrekking tot energiebesparing. Meer informatie hierover volgt. 

7. Voor welke maatregelen kan ik mijn voucher inzetten?

Bij de brief zit een flyer met meer informatie over de mogelijke maatregelen. De gehele maatregelenlijst kun je eveneens hier vinden.

8. Bij welke bedrijven en winkels kan ik terecht met mijn voucher?

De deelnemende bedrijven en winkels zijn te vinden op de website van Winst uit je woning.

9. Hoe kan ik de voucherwaarde innen?

Via de website van Winst uit je woning kun je de vouchercode, kassabon en bankgegevens uploaden. 

Er is ook een mogelijkheid om deze gegevens per post aan te leveren. Je kunt de vouchercode, samen met een kopie van de bon, en uiteraard ook uw adresgegevens en bankrekeningnummer sturen naar:

Winst uit je Woning
Antwoordnummer 1765
2000 VC in Haarlem

Na het insturen van de gevraagde gegevens worden deze gecontroleerd, waarna er in batches tot uitbetaling wordt overgegaan. Dit zullen wekelijkse transacties zijn, waardoor je niet lang hoeft te wachten op de uitbetaling. Let op: ingediende vouchers per post hebben een langere verwerkingstijd.

10. Ik heb meegedaan, maar het lukt me niet om het geld terug te vragen.

Wat vervelend dat het niet lukt. De medewerkers van Winst uit je woning staan voor je klaar om dit probleem op te lossen en helpen je graag. Je kunt de Servicedesk van Winst uit je woning bereiken op 023 583 6936 of per e-mail via info@winstuitjewoning.nl.

11. Waarom moet ik eerst zelf betalen, kan ik geen waardevoucher ontvangen?

Om de mogelijkheid tot fraude te beperken is er vanuit de Rijksoverheid gekozen voor voorfinancieren. We begrijpen dat dit niet voor iedereen ideaal is. Uiteraard zorgen we voor spoedige vergoeding van de voucherwaarde via een systeem waarmee we wekelijks de vergoeding voor grote groepen tegelijk kunnen uitkeren. 

12. Ik ben mijn brief kwijtgeraakt… kan ik nog een vouchercode ontvangen?

Ja dat kan, neem in dat geval graag contact op met de Servicedesk van Winst uit je woning. Je bereikt de Servicedesk telefonisch op 023 583 6936 of per e-mail via info@winstuitjewoning.nl. Omdat de vouchercodes gebonden zijn aan je adres moet er een controle worden uitgevoerd om deze opnieuw te verstrekken. 

13. Waarom zou ik meedoen?

Je krijgt een tegemoetkoming in de kosten om energiebesparende maatregelen te nemen. Dit kan bijdragen aan een hoger comfort in de woning. Uiteindelijk zorgt de energiebesparende maatregel ook voor een kostenbesparing op je energierekening.  

14. Tot wanneer loopt deze actie?

De RRE-voucher actie loopt tot eind maart 2021 en zo lang er nog budget beschikbaar is. Zorg dat je tijdig je energiebesparende maatregelen hebt aangeschaft en je bon hebt ingediend om de voucherwaarde uitgekeerd te krijgen, op voorwaarde van resterend budget. 

Je kunt ook – tevens na afloop van de RRE-voucher actie - in aanmerking komen voor andere subsidies voor energiebesparing. Deze zijn te vinden via de subsidiecheck van het Duurzaam Bouwloket:

15. Wie is Winst uit je woning?

Winst uit je woning is een marktpartij die gemeenten helpt om snel en efficiënt grote aantallen woningen te verduurzamen, door middel van advies- en inkoopacties voor energiebesparende maatregelen en energie opwek systemen zoals zonnepanelen en warmtepompen. 

16. Hoe kan ik een adviesgesprek voor energiebesparing met een energiecoach aanvragen?

Via www.degroeneuitdaging.nl/energiecoach kun je een gesprek aanvragen met een van de vrijwillige energiecoaches van Hillegom, Lisse en Teylingen. De energiecoach komt thuis bij je langs om de mogelijkheden te bespreken die van toepassing zijn op jouw type woning. Dit kunnen adviezen zijn voor zowel grote als kleine maatregelen die de moeite waard zijn.

17. Hoe gaan de gemeente en Winst uit je woning met mijn gegevens om?

We waarborgen je privacy en gaan zorgvuldig met persoonsgegevens om. Om deze reden schrijven we in de brief geen personen op naam aan, maar zijn de brieven geadresseerd aan woningeigenaren.  

Om na aanschaf van de energiebesparende maatregelen je voucherwaarde uit te keren hebben we aanvullende gegevens nodig. Deze worden enkel voor dit doeleinde benut. We waarborgen dat we handelen volgens de wettelijke bewaartermijnen en eisen rondom informatiebeveiliging. 

18. Wat is er nog meer mogelijk aan ondersteuning qua energiebesparing en verduurzamen van mijn woning/omgeving? Ik wil wel meer doen!

Je kunt mogelijk in aanmerking komen voor subsidies voor energiebesparing. Deze zijn te vinden via de subsidiecheck van het Duurzaam Bouwloket.

Voor meer informatie kun je ook terecht bij het Duurzaam Bouwloket van de gemeente:

De antwoorden op veelgestelde vragen over de inkoopactie staan in dit artikel.

Gerelateerd aan dit artikel

Ook leuk om te lezen

Lees hier meer over de Winst uit je woning actie!
Artikel
De gemeenten Hillegom, Katwijk, Lisse, Teylingen en Noordwijk en doen mee aan de Winst uit je woning actie. Hiermee krijgen inwoners een steuntje in de rug om energiebesparende maatregelen aan te schaffen en hun woning een stukje duurzamer te maken!  
De voordelen van isoleren
Artikel
Een goed geïsoleerde woning geeft meerdere voordelen!
Voucheractie: € 70 om energie te besparen!
Artikel
Brief met voucher ontvangen? Lees hier meer over deze actie!
Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u door naar het cookie statement en het privacy statement.
 Cookies NIET accepteren